17/08/2017

KaiCell Fibers nimittää Esko Nenolan puunhankinnasta vastaavaksi johtajaksi

KaiCell Fibersin puunhankinnasta vastaavaksi johtajaksi on nimetty HTM, MTI Esko Nenola. Hänellä on erittäin laaja kansainvälinen kokemus puunhankintaan ja puutuoteteollisuuden koko arvoketjuun. Hänellä on myös vankka kokemus yritysjärjestelyistä ja muista strategisista tehtävistä.

Esko Nenola on toiminut aiemmin mm. Swedwood/IKEA Venäjän mekaanisen metsäteollisuuden johtajana. Hän on myös toiminut kansainvälisissä yritysjärjestelyissä ja strategisissa projekteissa useissa eri maissa.

”Eskon mukaan tulo on eriomainen ja täydentävä lisä KaiCell Fibersin tiimiin. Esko tuli mukaan jo KaiCellin Feasibility-vaiheeseen, joten hän on hyvin sisällä hankkeessa” kertoo Jukka Kantola ja lisää ”KaiCell Fibersin tiimissä on koko arvoketjun osaaminen kannolta markkinoille, joten hanke on hyvissä käsissä”

Esko Nenola toteaakin ”On hienoa olla mukana hyvän potentiaalin omaavassa teollisuushankkeessa ja osana erittäin ammattitaitoista ja kokenutta tiimiä”

KaiCell Fibers on Paltamoon, Kainuuseen sijoittuva biojalostamohanke, joka jalostaa Kainuun havukuituvarantoja uusiin ja olemassa oleviin biotuotesovelluksiin. Hankkeessa on vahva osaaminen metsäbiotalouden eri osa-alueista. Hanke on etenemässä YVA-vaiheeseen.